Du är här: Nyheter

Fortsätt att tänka säkerhet

Nu när vi dessvärre har en ökning av covid-fall i samhället i stort och även i Säffle kommun så ber vi alla medlemmar och anhöriga att tänka på de restriktioner och rekommendationer vi måste förhålla oss till för att kunna träna säkert och smittfritt.

- Stanna hemma vid minsta form av sjukdom/symptom.

- Önskvärt om ni meddelar tränare om ni blir konstaterade med covid-19, så klubben kan agera.

- Helst inga anhöriga i dojon. Det finns finns gym och fina motionsspår i fall ni behöver sysselsättning medan barnen tränar. Annars begränsa det till en anhörig/familj i lokalen.

- Kom till era pass precis i tid, så behöver inte så många mötas/träffas samtidigt.

- Fortsätt ha gott avstånd mellan varandra och håll de hygienregler vi alla lärt oss (tvätta händerna ofta, nys/hosta i armveck).

Skriv en kommentar

Tipsa en vän om denna nyhet:

« Visa alla nyheter
Publicerad 2020-10-28, 19:13